Met ons gat in de boter

Op vlak van communicatie klikt het niet meteen tussen de chauffeur en ons: hij verstaat ons niet en wij hem nog veel minder waardoor we OP een autostrade worden gedropt omdat hij ineens beseft wat we hem al 10 minuten willen duidelijk maken: we willen de ferry nemen naar Penang, niet de bus. Daar staan we dan, geladen als muilezels en we mogen zelf op zoek.. Topi service! Iedereen stuurt ons een andere richting uit en we lopen dus vele pijnlijke meters te veel.

Wat een contrast met de komende dagen: we worden als prinsessen onthaald bij Michel & Aldina, Yann & Maxim (familie van Astrid die hier woont): a room with a view, diner op het terras, witte wijn, echte handdoeken, DVD-tjs kijken van Sex and the City, een avondje met de kids, nog 's achter het fornuis staan,... De huiselijke gezelligheid doet ons deugd en we laden de batterijen helemaal op!

We snuisteren in de winkeltjes in Little India, proeven kruidige gebakjes en zijn onder de indruk van de va-et-vient in de Chinese tempel. De gelovigen branden wierook, offeren bloemen en papiertjes,... Wanneer we horen dat die papier-verbranding voor 'good fortune' is steken we zelf ook een blaadje of 10 in lichterlaaie! Wie weet wat er ons te wachten staat..

Penang heeft echt alles: zee, strand, bergen, véél cultuur en leuke winkels en dus massa's souvenirs.. We voelen ons helemaal thuis!