Tea Time in Cameron Highlands

Bob, onze gids, brengt ons naar de mooiste plekjes van Cameron Highlands. Dit gebied ligt op 5 uur rijden van Jerantut en ligt 2000m hoger (en vele grader frisser!). Voor 't eerst op deze reis toch een rillingske hier en daar. Onze eerste stop is de theeplantage van Miss Boh: zo leren we oa dat er eigenlijk maar 1 soort theeplant bestaat en dat de verschillende smaken ontstaan door gebruik van verschillende grootte van blaadjes of het mengen met aromaten. De theeplukkers zijn gast-arbeiders uit Indonesië die 120 kilo blaadjes per dag moeten plukken om rond te komen. We krijgen ook de tijd om door de plantage te wandelen maar daar gaan we al snel een paar keer op onze bek. We worden vergezeld door een goedlachs Hollands koppel en we lachen mekaar zonder gène uit. We wanen ons even de elfjes van Lord Of The Rings in het Mossy Forest. No time to lose want direct na de tour moeten we op de bus springen naar Penang. De travel-agent in het busstation is zo irritant dat we er bijna opspringen van colère..