Kuala Lumpur - not my cup of tea..

's Avonds verhuis ik dan toch maar naar Kuta (de bintang-kuddes, remember?) om alvast in de buurt van de luchthaven te zijn. Ik krijg er onverwacht een hele leuke avond voorgeschoteld met Julia (een maatje uit Amed) en 2 Duitse surf-vrienden van haar..we belanden op een strand-festivalleke en dansen met de locals de nacht in. De volgende dag ben ik flink op tijd op de luchthaven en geniet van de service van AirAsia..
Bij mijn eerste stappen buiten de luchthaven is het verschil met Indonesië meteen merkbaar: alles is georganiseerd en duidelijk, de mensen zijn beleefd en voornaam, de auto's en bussen rijden in het daartoe voorziene baanvak,... Na de chaos van de voorbije maand vind ik al die orde en voorspelbaarheid maar niets.. I like chaos en ik mis het bruisende Indonesië en haar zotte joviale inwoners..
Dag 1 besteed ik bijna volledig aan het vinden van de Rough Guide van Maleisië.. Ik loop het ene fancy shopping mall na het andere in. Hier is echt alles te koop: van kleren tot parfum tot accesoires tot schoenen. Zelfs een cinema én een attractiepark zitten in die mall.. Crazy loco..
's Avonds beland ik in de wijk 'Little India' in een restaurant waar de tijd is blijven stilstaan in 1920. Charmant, maar wel jammer dat het eten navenant is..
De volgende dag - vandaag - vertrek ik met nieuwe moed naar de Masjid Moskee. Na nog geen 10m word ik aangesproken door 2 vrouwen en een man die me aan hun nichtje willen voorstellen. Zij gaat nl in België studeren binnenkort en kan zich op deze manier al een beeld vormen. Leuk denk ik! Een beetje intercultureel doen.. Ik stap in de taxi (ge voelt het al komen hé) en daar gaan we.. Ik beland in een net huis in de buitenwijken van KL. Geen nichtje te zien. De vader des huizes wil me per sé leren blackjack spelen (21-en) en toont me alle truucen van de foor om vals te spelen. Na een kwartiertje oefenen belt hij ene Meneer Aziz en zegt na het telefoontje 'we're gonna make lots of money..'. Ik ben blijkbaar bij een of andere louche casino-croupier beland die zijn gok-maatje van de avond ervoor een lesje wil leren.. Aaah!! I have to get out of here.. Ik zeg hem kordaat dat ik hieraan niet wens deel te nemen, pak mijn boeltje en stap op. De vrouwen droppen me aan een metro-station en ik sta te trillen op mijn benen.. Kutstad.
Gelukkig ontmoet ik een half uur later Michaela uit UK en samen maken we er nog een leuke dag van! We lopen vaak verloren maar ontdekken ook toffe dingen op die manier. Wanneer we afscheid genomen hebben ga ik nog even in de Wholesale (een soort Inno) een kijkje nemen. Ik neem enkele foto's van de standen met sluiers en moslim-jurken en kuier rustig verder. Plots wordt er aan mijn arm getrokken, word ik nagewezen en hoor ik 'illegal illegal'. Wat nu weer?? Blijkt dat ik geen foto's mag maken.. Mijn apparaat wordt verzegeld in een plastiek zakje met een tie rapke errond.. Ik moet lachen van de absurditeit en loop de straat op..
Morgen zie ik Michaela terug en hebben we enkele leuke uitstapjes gepland! Ben nu al nieuwsgierig wat er allemaal gaat gebeuren..
So far.. not so good.. I don't like KL and KL doesn't like me..
Misschien moet ik mijn gevoel volgen en terugkeren naar Bali.
ps: de foto's zijn zo klein omdat ik ze moet resizen anders duurt het uploaden een eeuwigheid!

wenne

hey missy!
KL was ook niet echt mijn ding..... blijf er maar ni te lang, er is zoveel meer moois te zien in Malesië! Ga je ook naar Borneo? Da´s daar fantastisch!!

Enne, please, stap nooit meer zomaar in een taxi..... je hebt geluk dat het maar een goktentje was. Overal in Malesië en waarschijnlijk in heel Zuidoost-Azië gaan ze zo truken proberen. Take care and have fun
Kus X

saskia

Snoopy wel voorzichtig blijven hé. Mis je!

AstridK

Oh my god!!
Brrr seg, kan geloven dat ge effe op uw benen stond te bibberen!
Allee jong, hop terug de brousse in!!
xx

Thomas

Pfff Blackjack....Moest het nu nog poker geweest zijn! :)
Niet meer in van die smoesjes trappen é Astrid

Astrid

de hotel-receptionist had al vaker over deze smoezen gehoord en vermoedde dat er iets in mijn gezicht 'gesprayd' was waardoor mijn hier-klopt-iets-niet-vermogen uitgeschakeld was.. Maar vanaf nu houd ik minstens 3m afstand!

Tany

Hey hey.. Je gevoel volgen is altijd ne winner als je alleen reist! Spijtig van dat voorval van die gokkers! Lepe truucjes daar..oppassen he.
Op m'n appartementje alles goed! Kzit daar rustig en ben volop aan het verven. Zalmkleur en lichtgeel zag ik niet zitten...smaken verschillen!
Geniet nog van je avonturen daar! Dit weekend laatste keer Dworp...ik zal een danske voor u placeren he. Been omhoog was het? ;-)
Dikke knuffel, doe da nog goed daar en big up voor wat je daar allemaal onderneemt!