Juf Astrid - The Sequel

Zaterdag, les 2?

Zaterdag ga ik voor de zekerheid toch maar s piepen in de school. Om 15u valt er naast enkele onvermijdelijke kippen geen levende ziel te bespeuren. Misschien is er een communicatiestoornis in de communicatiestoornis geslopen en staan er ijverige studenten om 16u?? Ik fiets mijn ondertussen zeer vertrouwde pad een uurtje later nog 's en zie véél leerlingen! In een onberispelijk wit taekwando-pakje. Die komen duidelijk niet om “Hello, how are you?” te oefenen..


Zondag, les 3

Om 13u ben ik al in de school om 'de schat' te verstoppen. Vandaag spelen we het scouts-meets-school-spel. Goed opletten is een tip, 4 tips is een schatkaart. Eventjes zoeken en huppakee! Scoooooooooooooren! Koeken en chips, dat werkt altijd. Dat heb ik echt nog nooit weten falen.

Om 15u ga ik – nietsvermoedend hihi – naar school en begin aan de les. De leerlingen bulderen enthousiast het antwoord op al mijn vragen. Wanneer we de dagen van de week leren schreeuwen ze om ter luidst “SUUUUUNDAAAYY” en “THUUUUUUURSDAAAYY”. Of de getallen, die rammelen ze ook graag af. Na 4 thema's en 4 puzzelstukken leggen ze de schatkaart in elkaar. Het 3de lokaal, daar moeten ze zijn. Tijdens het zoeken durven ze amper iets aan te raken. Ik gebaar naar Latifa-ke dat ze de schuif van de leraar moet opentrekken. Ze vindt ons klein complot zeer spannend en wanneer ze de Chipatos-chips en Oreo-koeken ontdekt slaat ze van puur verschieten de schuif weer dicht. 2 zakken chips en 1 pak Oreo's, de buit is binneeeeeeeeeeeeeen!! Trots wordt al dat lekkers naar “ons lokaal” gebracht en wanneer ik gebaar dat ze het effectief mogen opeten, gaan ze helemaal door het lint. 'Thank you Teacher!' Een schoon vak, lesgeven..


Reacties

Reacties

juf LIeve

Tja, zolang je chips en koeken kan geven wel...,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!